sobota, 16 lipca 2016

16.07.2016

Mieszkanie w Niemczech a tęsknota za ojczyzną...


Kiedy zapada już decyzja o wyjeździe za granice, nikt nie zdaję sobie tak naprawdę sprawy z tego ze jednak życie w swoim ojczystym kraju jest o wiele prostsze niż życie za granicą.

W moim przypadku wyjechałam z paru powodów: związek, marzenia, zarobek - te 3 rzeczy były najważniejszymi powodami do mojego wyjazdu. Wiadomo jak to początki - trudne, dużo spraw do załatwiania, problemy, rozczarowania, a kiedy wszystko w miarę sie unormuję dopiero czujemy że coś się udało i małymi kroczkami dążymy do jakiegoś celu.
Ale co tak naprawdę czuję za granicą? Powiem szczerze, że przychodzi taki czas w życiu emigranta, kiedy czujemy pustkę, kiedy czujemy się obco w tym kraju jakim jesteśmy, i dopiero wtedy rozumiemy jak bardzo tęsknimy za naszym krajem. Kiedy przez oglądanie starych zdjęć zakręci nam się łezka w oku albo rozmawiając z kimś kogo dawno nie widzielimśmy robi nam smutno i czujemy jak tęsknimy za krajem, rodziną, przyjaciólmi. Mimo tego czasu co tu jestem, nie przestaje tęsknić, bardzo brakuję mi rodziców oraz tych najbliższych przyjaciół, chociaż dużo z nimi rozmawiam przez internet to będąc w kraju tuż przed wyjazdem zawsze płacze i zawsze wiem jak bardzo będe tesknić.
Nie zawsze jest tak pięknie jak się może wydawać ale każdy z nas ma znajomych którzy myślą że mieszkanie za granicą jest takie fajne, nie wiedzą ile nerwów, łez straciliśmy dążąc do tego co mamy. Ale ile razy usłyszałam: ,,Przecież masz wszystko, pieniądze, mieszkanie i dużo możliwości" tak może mam ale to wszystko jest przez cięzką prace i nie jest tak kolorowo jak mogło by się wydawać, chyba każdy mieszkający za granica usłyszał różne tego typu docinki.






Znalezione obrazy dla zapytania polska





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz