czwartek, 11 grudnia 2014

Życie w Niemczech

Co mnie zaskoczyło w Niemczech?




1. Ludzie, a mianowicie ich kultura i różnorodność. Chciałabym tutaj powiedzieć że ludzie są naprawdę bardzo życzliwi i chętni do pomocy. Podoba mi się na pewno to że każdy kto przechodzi koło Ciebie zawsze się z Tobą wita chociaż tak naprawdę jest to ktoś obcy.

2. Niedziela tutaj jest to dzień odpoczynku, wszystkie sklepy, markety, galerie handlowe, piekarnie itp. są pozamykane. Jedyne co to otwarte są niektóre stacje benzynowe i to czasami tylko do 22.

3.  Załatwianie spraw w urzędach- tutaj trwa to naprawdę szybko, nie ma takich ogromnych kolejek jak w Polsce. 

4. Możliwość szybkiego dojścia do czego kolwiek a mam na myśli np. własnego mieszkania. Państwo daje wiele żeby Ci pomóc i jak najszybciej osiągnąć cel .

5. Różnorodność kulturowa czyli ludzie z każdej części świata. Na początku trudno się do tego przyzwyczaić, trochę dziwne uczucie gdyż w Polsce rzadko może tyle ludzi spotkać. A najbardziej co mi się podoba że możesz z każdym porozmawiać w jednym języku i poznać ich kulturę.

6. Bardzo szybkie przyswajanie języka, ponieważ musisz się jakoś dogadać. Co do tego Niemcy są bardzo życzliwi i nie wyśmieją gdy się zrobi błąd lecz po prostu poprawia.

7. Czystość- sortowanie śmieci, moim zdaniem powinno tak być w każdym kraju, i prawdę mówiąc widać różnice między czystością ulic tutaj a w Polsce. Jedna z ciekawostek jest to, że tutaj sprzedaje się butelki, puszki, co wiąże się z tym że trzeb płacić kaucje za każda butelkę badź  puszkę.

8. Instytucje dla obcokrajowców, w moim wypadku był do Sprachkurs, bardzo pomogła mi własnie dyrektorka tej szkoły. Kiedy był albo jest jakiś problem zawsze można do niej iść a ona w miarę możliwości pomoże. Niestety z powodu zajścia w ciąże( może trochę tutaj was zaskoczę,ale tak jestem w 15 tygodniu ciąży) musiałam na razie zrezygnować z kursu, ponieważ nie za dobrze znoszę ciąże i mam dosyć osłabiony organizm. 

9. Oczywiście służba zdrowia, miałam niestety styczność ze szpitalem , jak i z wiadomych przyczyn wizyt u ginekologa. Naprawdę lekarze i pielęgniarki bardzo mili i potrafią szybko i dokładnie przebadać, co wiąże się z szybką diagnozą. 

10. Jest tu naprawdę dużo Polaków i moim zdaniem w miarę możliwości powinniśmy trzymać się razem, ale niestety tak nie jest. Najbardziej zdziwiło mnie to że są tacy Polacy którzy tak naprawdę nie chcą się przyznawać do swojego patriotycznego kraju i co najgorsze języka, po prostu nie chcą mówić po polsku i co najśmieszniejsze udają że nie rozumieją a tak naprawdę tak nie jest. Wiem to ponieważ miałam możliwość poznania takich osób i rozmowy z nimi na ten temat, ale rozmowa zakończyła się na tym że te osoby o których mówię w moim towarzystwie mówią w naszym polskim języku. 

11. Niemcy to kraj naprawdę ładny, ja akurat mieszkam w zasadzie na górzystych terenach i  naprawdę można zobaczyć piękne widoki. Mieszkam ok. 50 km od Koln i to miasto podoba mi się jakoś szczególnie.




Jak na razie to na tyle, jeśli macie jakieś pytania możecie oczywiście pytać z chęcią na nie odpowiem:)

3 komentarze:

  1. zazdroszcze Ci :) chciałabym też meiszkać w jakimś innym państwie ;_) Albo rpzynajmniej przez rok ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam raz w Niemczech w Bawarii, bardzo mi się tam podobało :) Wszyscy ludzie byli dla siebie bardzo mili, dożo czasu spędzali ze sobą po pracy i w ogóle przyjemna atmosfera :)

    OdpowiedzUsuń
  3. z narzeczonym myślimy nad przeprowadzką do niemiec albo austrii bo w polsce to nie ma co siedzieć.

    zapraszam do mnie i do obserwacji,oczywiście z rewanżem :)

    http://inszaworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń